Våren är på väg

Iallafall hit till Linköping och det känns helt underbart :) Det har varit en del varma och soliga dagar här och just nu är det 5,5 grader och mulet här. Det ska komma regn idag med, men det man ju ta, bara jag slipper snö. Tittar man på smhi ska det även fortsätta va några plusgrader framöver också, kan väl bli något snöblandat regn på sin höjd över någon natt men det verkar som sagt som att våren verkligen är på väg. Som man har längtat...
Igår va det ungefär som idag och då slapp jag ha på mig vinterjackan, va så skönt att slippa den.

Är inne på min värsta jobbvecka men hittills har dne inte varit så värst jobbig då jag hade en extra ledig dag. Skulle på magnetröntgen för en knöl jag har i ländryggen så fick ju ta ledig då och har därför varit ledig både tisdag och onsdag den här veckan, men nu blir det att jobba resten av veckan dagar. Långa och tråkiga tider dessutom. Men värst av allt är att jag i stort sett inte kommer träffa Anders den kommande veckan nu. Idag är han i växjö och sover där tills imorgon, då jobbar jag dessutom kväll så träffar honom ca en halvtimme då. På lördag åker han till Hallsberg ca 9.15 så blir bara en kort stund på morgonen och på söndagen från ca 21.30 och till man sover. Sen på måndag är jag ju ledig så då får vi allt ses en stund, men sen jobbar jag kväll 2 dagar efter det och då ses vi ca en halvtimme, kul, eller inte...:(

Men det är bara att gilla läget helt enkelt, livet är inte alltid som man vill. Fast man får väl som sagt glädja sig åt att våren är på väg iallafall då :)


Kommentarer
Postat av: annica

Trist när man typ inget ses.. Men man får tänka som så att det går för en period.. Resten av livet skulle man ju inte orka med att ha det så, men några år eller några fler går alltid.

Kram

2011-03-10 @ 13:22:50
URL: http://annica123.blogg.se/
Postat av: Susanne

Så har jag haft det många år men nu när vi kommit upp i ålder ses vi lite mer och det är skönt. Hoppas verkligen att våren är på väg är trött på vintern. Kram

2011-03-10 @ 19:20:31
URL: http://vejers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0