2011

Nytt år nu då, känns lite sorgligt då jag som sagt verkligen gillade 2010. Men det ska samtidigt bli spännande att se vad det här året har att bjuda på :)

Nyår blev här hemma, bara jag och min älskling. Vi gjorde först en toast med tonfiskröra, sedan black & white med hemmagjord bea såklart och även en egen potatisgratäng med nästan 1 liter grädde! Till efterrätt några, timmar efter den övriga maten, blev det chokladalmousse med crisp. Va fruktansvärt mätt hela kvällen kan jag lova...Vi gav oss även iväg på Linköings nyårsfirande i form av en ljud och ljusshow som va mycket fint. Och vid tolvslaget stod vi och frös på balkongen och tittade på alla fina fyverkerier.

Men nu är det nytt år som sagt, vilket innebär att vi ska ta hand om våra kroppar. Något som känns underbart, man känner sig redan lite lättare ;)
Matlista för hela nästa vecka är klart  och idag blir det att ge sig iväg till gymmet en liten stund.

Igår hade vi en riktig fixardag, tvättade allt möjligt i sammanlagt 12 timmar! Dammsög även hela sägen sängen, alla madrasser och under och allt så. Rensade även ur alla skåp med mat och fick ordning där, även kylskåpet kollade vi igenom och gjorde rent. Så det blev mycket jobbiga saker som blev gjort, idag städar även Anders hela lähenheten, dammar och dammsuger, det är hans jobb det. Mitt jobb är toaletten och det gjorde jag igår, så efter den här helgen kan man iallafall säga att det är rent här hemma hos oss. Känns skönt att börja det nya året så :) 


Kommentarer
Postat av: annica

Ja visst är han söt i sin frack :)

Då fick ni mkt gjort igår... Skönt när man tar sig för att göra en massa :) Här är det svårt att få tid till att göra en massa..Lillkillen tar ju så otroligt mkt tid.. Men det är ju så det är :)

2011-01-02 @ 10:42:36
URL: http://hostbebebis.blogg.se/
Postat av: Susanne

Ja nu får vi hoppas att 2011 blir ett bättre år inte mer elände. Härligt att vi börjat med nya gymmet nu är det bara att köra på. Kram

2011-01-02 @ 18:21:29
URL: http://vejers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0