Linköping

Mina föräldrar är alltid så snälla, igår fick jag nämligen lite presenter av dom som ett grattis till jobbet. En wiernernougat, som jag älskar och va tvungen att ta några bitar från igår, och en bok som jag jättegärna ville ha, Linköping.
Den handlar om hur det såg ut i våran stad för mellan 100-140 år sen, men massa bilder. Eller rättare sagt bilderna är självaste boken, och allt är då och nu så man kan känna igen sen. Det är sjukt stor skillnad kan man säga, svårt och fatta att det va så annorlunda för bara runt 100 år sen. Men så får man väl också tänka på att idag bor det ca 140 000 människor här, år 1870 va det bara 7 200! En viss skillnad om man säger så...

Jag är iallafall överlycklig för den här boken och har redan snart kollat igen och läst hela, men det kan man göra mååånga gånger. Så roligt med den här boken, att det är just Linköping, staden jag föddes, växte upp i, lever i och säkert alltid kommer bo i.
Tack mamma och pappa...


Kommentarer
Postat av: Susanne

Hej!!! Kul att du vart nöjd alltid lika svårt att köpa till er men märkte att du ville han en när vi köpte en till Johan. Ha det bra. På torsdag så ska jag ha våfflor till dagbarnen är du sugen får du komma. Kram

2010-03-22 @ 11:46:30
URL: http://vejers.blogg.se/
Postat av: Annica

Ja det är jätte skönt att veta för en lite längre tid=) Över sommaren oxå så man kan få semester=)

Kramis

2010-03-22 @ 14:03:00
URL: http://annica123.blogg.se/
Postat av: Susanne

Godmorgon!!!! Du är välkommen vi äter ju inte mellis förän kl 14:30 och bäst är om alla dagbarn äter först eller vad tror du???? Kram mamma

2010-03-23 @ 07:56:04
URL: http://vejers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0