Halsfluss?

Usch så dåligt jag mår! Har läst om halsfluss och kommit fram till att det måste va det som drabbat mig, kul verkligen. Så det är bara att ringa vårdcentralen imorgon och sen kan jag äntligen få bli bra någon gång. Något jobb blev det ju inte idag, och pga att jag nu tror att det är halsfluss jag har blir det väl som tidigast att jobba på torsdag. Och jag som hatar att va sjukskriven, vill ju bara jobba. Och framför allt vill jag bara bli frisk...

För det första gör det ju svinont att svälja. Dessutom måste jag ta 2 tabletter alvedon var 4:e timme för att må bra, och det går ju inte. Och det leder till att jag sover bara halva natten när alvedonen hjälper, och dessutom mår jag såå dåligt om jag får vänta i mer än en halvtimme vilket jag ju gör. Som nu, tog alvedon klockan 6 morse efter att ha legat vaken sen klockan 3, fick sova kanske 1 till 1½ timme. Sen ringde jag jobbet och kunde ju inte somna om, så klockan 10 mådde jag dåligt som fan men fick vänta till klockan 12 nu. Så dom där 2 timmarma emellan bara skakar jag och vill bara dö för man mår så dåligt. Har aldrig varit med om att det blir så annars när man har feber, att man är såå beroende av alvedonen...

Läste också att vid halsfluss är ju halsmandlarna svullna, och japp det är mina. Dessutom  kan man få ont i öronen med, och ja det har jag också dock är det som värst när jag sväljer. Så som sagt, tror nog allt att det är halsfluss.

Tur bara att jag har min underbara älskling som gör allt jag ber honom om, går till ica en massa för min skull och så. Städat har han också gjort medans jag bara gnällde och säger att jag vill dö typ hela tiden. Så tack för att alla bryr sig...Kram på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0