Grattis pappa!

Idag fyller min lille pappa år, stackarn ska idag jobba typ hela dagen och så ska han till läkarn med. Men men sånt är ju livet ibland, men jag önskar honom iallafall en bra fördelsedag.

Får se om jag träffar honom idag,s ka hem till dom idag för att sy på våra gardiner här hemma, har fortfarande kvar julgradinerna och skulle ju va skönt att slippa dom snart. Men mamma kan inte göra så mycket då hon dels har ont i ryggen och dessutom en tennisarmbåge som gör att det inte är så lätt att sy gardiner med ett tugnt tyg dessutom.

Ska även förbi arbetsförmedlingen idag och lämna in ett papper och så ska jag även till solariet. Och sen ikväll ska jag va ensam eftersom Anders sover hos sina föräldrar inatt pga av jobbet. Får se om jag kanske kan träna imorgon med, börjar bli bättre, men samtidigt vill man ju inte börja träna för tidigt så man blir sämre igen, men får väl se...

Igår va jag i Norrköping hela dagenför att träffa Malin, vi gick på stan och lite så, åt lite mat och dessutom fick jag se deras nya lägenhet, jättefin med en stor förnsterbräda som jag gärna skulle sno ;) Helt nyrenoverad så riktigt fräsch va den med! Prata om att kanske åka till Ullared tillsammans med, men nu är bara Anders problemet, lyckas övertala honom om det är inte det lättaste...
Blev det någon semla för er igår? Jag åt faktiskt ingen men jag lider inte av det eftersom jag ändå inte äter mandelmassa. Dock köpte jag en åt Anders som jag blivit rekomenderad, från bagarstugan, och den va god för att av köpesemla, tror nästan att dom gör mandelmassan själva, och bullen va riktigt bra med, jag smakade bara en liten bit men det jag upplevde av den va iallafall väldigt bra. Och även enligt Anders som smaskade i sig denäkligt fort, det han kunde klaga på va lite för hårt vispad grädde och lite mycket kardemumma i bullen, men annars bra. Nu ska jag ringa mamma och sen börja ge mig in mot stan...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0