Tunisien (bara 2 månader efter ;P)

Våran underbara semester började med tåg till Arlanda. Där blev det sen en lååång natt, ingen av oss somnade, blev mest bara lite vila. Men en ganska häftig upplevelse på något sätt att av där när det va helt öde typ. Eller det låg ju en hel del andra där med då, men inga som sprang runt för fullt, bara jag och Anders. Tillslut hittade vi en kall och hård bänk att vila lite på i ca 4-5 timmar tror jag det va.

På flyget hade man ju hoppats sova sen men hamnade längst bak där ALLA skulle gå på toa HELA jävla tiden. Dessutom fick vi inte sitta bredvid varandra utan hamnade på varsin jobbig sida så alla gick emot en.

Förbannad och trött anlände vi sen till Tunisien, jag gikc ut först av alla och möttes av en sjukt varm vägg och trodde jag skulle dö. Sen va det vänta på bagage och bussresa till hotellet. Men väl framme blev man ju liiite gladare, sprang till stranden och njöt som fan av första badet. Vi åt nog lite också tror jag men sen somnade vi en stund, man va ju ganska trött om man säger så.

Minns faktiskt inte riktigt sen va vi gjorde dag för dag och så men lägger in lite bilder istället med kommentarer till det. Men dte blev väl en del att kolla i lite affärer, bada och sola såklart, en tripp till en djurpark där vi också red kamel o.s.v. Finns ju liksom inte såå mycket att göra där utan mest bara få se deras vardag och njuta av vädret där. Just då va man jäkligt förbannad på alla jobbiga försäljare men när jag tänker tillbaka på det nu så längtar man tillbaks ganska mycket. Och att få va en kändis igen, kände mig nämligen som det, såå jävla uttittad va jag där, A L L A glodde verkligen, alla...



Underbar utsikt från balkongen på 7:e våningen. Egentligen skulle va bott på 2:a våningen men det fixade Anders och han kompis ;)


Utsikten åt andra hållet


Rummet, och jaa vi stökade ner totalt direkt ;)


Våran hemska hårda 140 säng med massa fjädrar som stack upp överallt


Toaletten va i ett rum för sig...(den spolade högt som faan så man fick springa ut om man inte ville bli döv)


Och handfatet och duschen va i ett annat rum


Anders framför ingången till moskén, vi fick inte gå in med platsen vi va på va ändå helig så jag va tvungen och täcka axlar och knän men har redan visat en bild på det


I djurparken där vi va hade dom sånba här roliga stolar överallt, hade gärna tagit med mig en hem


Kamelridning, det värsta va när den satte sig ner, först frambenen och sen bakbenen. Och dom har inga korta ben så först fryger man fram och sen bak, skitäckligt för man tror man ska ramla av då


Ville ju inte ta med kameran till havet när vi badade på dagarna, speciellt inte eftersom vi hörde 2 som blev bestulna, men tog lite kort på kvällen istället. Blev ju mörkt jätte tidigt där så svårt att ta bilder då tyvärr


På en basar


Vårat favoritmatställe, gör världens godaste hamburgare som vi åt typ varje dag. Kommer ni hit så ät här, det är ungdomar som har hand om stället och spelar vrålhög musik så det går inte att missa

Pjuu märker att det här tar tid alltså så avbryter här för den här gången och fortsätter senare eller imorgon...


Kommentarer
Postat av: annica

Ja det tar lite tid att lägga in bilder å skriva om det å allt..Men roligt att det äntligen kommer=)

Vi åker ev till netonnet imorrn..men hör av mig i så fall.

Kramis

2009-11-05 @ 15:33:16
URL: http://annica123.blogg.se/
Postat av: Susanne

Hej!!! Ja ni hade ju en underbar resa varmt och skönt ni längtar väl till värme nu eller???? jag skulle inte ha något emot att ha lite värme. Ha det bra. Kram mamma

2009-11-05 @ 20:46:24
URL: http://vejers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0