Dirty Dancing

Helt klart min favoritfilm, tror jag kan se den hut många gånger som helst och aldrig tröttna. Visserligen får jag bara se den när jag är själv för den är ju inte lika populär hos Anders direkt, knäpp som han är ;)
Men nyss kollade jag på den och för varje gång jag gör det minns man ju direkt varför jag älskar den så. Favoritlåtarna från skivan går dessutom på repeat i mp3n med just nu. Så man kan väl säga att just nu är jag helt inne i min lilla Dirty Dancing värld ett tag framöver...

Men den här gången kom jag också att tänka på mannen som faktiskt gör i stort sett hela filmen, Patrick Swayze.
Hatar hans cancer så mycket att det gör ont i en, varför ska det drabba just en sån människa? Jag klarar inte av att se bilder på honom nu och den magra kroppen och det verkar faktiskt som att det är många fler som heller inte klarar av det. Det finns nämligen knappt några bilder alls på honom i nutid, vilket gör mig glad. Inte vill man ju få det minnet av honom, nee det ska va från Dirty Dancing och ingen annanstans.

Men ändå, 56 år gammal och mycket äldre än så blir han nog tyvärr inte. Åhh ibland vill man bara så att dom ska komma på nåt mot all jävla cancer i världen...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0