Rent hus

Blev visst inget skrivet igår, men hade fullt upp, först på dagen så gick vi såklart och röstade, hoppas alla gjorde det nu?
Sen blev det löprundan på 7 km igen och efter det tvättades det, jag strök tvätt i ett par timmar också. Hela lähenheten dammades, dammsögs och golven moppades. Sen bleb även hela badrummet fint, väggarna, badrumpsskåpet och badkaret gjordes skinande rent. Läste ju tips på rent hus och där tipsade dom om att spraya i badkaret med hälften vatten och hälften ättika så gjorde det och gud va fint det blev. Och sen är det bara att spraya för vaje gång man badat och skjöla av, hur enkelt som helst och blir jätte fint. Ett annat tips jag tesat nyligen är att skära en citron i skivor och lägga i en skål med vatten, in i mikron en minut och sen är det bara att toka av, super enkelt det me. Jätte bra tips med rent hus verkligen.

Idag ska jag däremot ägna lite mer tid åt mig själv, ska ta mig ett lång varmt bad och skrubba mig riktigt ren, även ett fotbad och fila fötterna och göra dom fina, ansiktsmask, sola och lite så.
Men liite nytta ska jag allt göra också, steka köttfärs som vi ska ha till tacosen i Danmark och stryka dom 5 sakerna som blev klara vid nio igårkväll som jag inte orkade stryka då. Duktigt va? ;)
Va ju på gymmet idag med, blir lite ändrat den här  veckan, gym idag och onsdag, springa imorgon och fredag och jobba på torsdag. Men nu ska jag läsa lite bloggar och störa Anders som snart lämnar mig ;(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0