Nu så

Halloj! Har verkligen blivit helt fel och kommit efter med mycket nu pga av jobb och så. Men tänkte att jag nu skulle ta och berätta lite kort om Göteborg såhär mer än en vecka efter, bra gjort av mig!

Men iallafall, dagen började med att Annica och Johan hämtade upp för att att åka till stället där vår buss skulle gå ifrån. Därifrån åkte den sen 2 proppfulla bussar raka vägen mot Göteborg. Han som hade fixat det hela gick ut ett par gånger och bjöd på godis och dessutom stannde vi en gång för att äta lite. va väl framme runt klockan 12 sen och där lämnade vi alla och checkade in på vårat hotell. Fick välja mellan 2 st 105 sängar på 7:e våningen eller 1 160 sång på 19:e våningen. Inte sååå svårt val. fick självklart bli rummet på 19:e våningen. Vilken utsikt, har försökt ta lite kort men går ändå inte all förklara...
 


Efter att dom korten tagits va batteriet typ slut så blev tyvärr inga fler bilder :/

Drog sen iväg med endast en mobil, plånbok och min handkräm (=P) till Liseberg. Har aldrig sett så mycket folk där, fast köerna va ändå ungefär som vanligt, allt mellan en kvart och en timme ungefär. Vädret va bra först men blev tyvärr sämre fast det gjorde, vi åkte på för fullt ändå. Va bara den nya, Hanghai som jag inte testade för den kom vi på strax innan vi skulle gå ut och jag mådde lite sådär i huvudet pga av dåligt med mat. Men enligt Anders va den iallafall riktigt härlig!
Kommer inte riktigt ihåg vad vi gjorde sen men jag tror att vi mest bara gick runt lite i Göteborg, va ju lite trötta och sega efter dagen. Och sen fick man sova riktigt gott på hotellet :)

Söndagen startades med välrdens frukost, man åt (som vanligt på hotell för mycket, och sen va det bar att fort göra sig i ordning för att va på Universeum som öppnade klockan 9. Gick där i två timmar, konstigt nog är det alltid lika kul. Det jag minns bäst är snöflingan som va 28 cm stor och haglet som va ca 15 cm kanske, när Anders va på toa och plånboken hade åkt ut och vi fich paniiik för att vi inte hittade den, och hästen som man får prova på där nu, känns sååå äkta och skit kul va det med.
Och något som jag absolut inte glömmer va när Anders skulle sparka en boll så fort han bara kunde och en kvart senare hade skadat knät så att han knappt kunde gå. Det hela slutade med 2 dagar borta från jobbet t.o.m så ni kan ju bara gissa hur bra han gick...

Resten av dagen, dvs va 6 timmar gick vi runt på stan. Eller jag gick och Anders haltade fram på något sätt rättare sagt. Hittade 2 nya jeans och lite så har jag för mig, haha, bra att jag redan hunnit glömma allt ;)
Blev en fika på NK och McDonald's innan vi drog hem. Ca 3½ timmar på bussen och när vi väl kom tillbaks till Linköping hade vi såklart missat bussen med 2 minuter så Anders bestämde att vi skulle gå hem, jätte bra för det knät!
Det va lite kort om våran resa.

Nu ska jag nog försöka se till att får lite gjort här hemma, sen blir det jobb mellan 16.35 och 24, och imorgon 11.30-21 men sen får jag va ledig en hel dag =)
Ha det så bra kära ni! Kraaaaam  från mig

Kommentarer
Postat av: annica

Nu kom iaf uppdateringen=)

Jobbiga pass för dig med och bara ledig en dag..samma för mig..jobbigt är det, men man får stå ut..

Kram

2009-07-21 @ 14:39:07
URL: http://annica123.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0