Varm mjölk med honung

Mm, det är precis det jag sitter med nu, gott och dessutom ska det ju va bra för halsen. Har tagit lite glass förrut med, försöker göra allt för att min onda hals ska bli bättre. Haha, men det märks att ingen av oss härhemma äter mycket glass, fick värma den i typ en minut i mikron innan det gick att ta nåt, dne hade liksom isat till på nåt sätt.
Har ju som sagt inte gjort så mycket idag, tvättat och lagat mat.
Men när jag skulle börja med maten kom jag på att kalvfonden va slut och tänkte att lika bra jag går till hemköp då en liten bit bort för att handla det som vi ändå skulle ha där. Men hade dom nån kalvfond? Nepp... Då får ja väl ta det på vårt ica då, men hade dpm nån kalvfond, neeee inte dom heller..! Varför ska alla köpa kalvfond helt plötsligt? Blev så arg så jag köpte oxfond med rödvin istället, det är ju iallafall nöt på nåt sätt ;P Men den va helt okej den me faktiskt, bara man inte gör som mig alltid luckas hälla i för mycket när jag bara ska ha lite.
Det är nämligen alla på mitt jobb vet, golvmedlet vi har där ska man bara ta lite av och jag får väl typ alltid i en dl eller så, hihi, sån är jag dvs. KLANTIG som fan :)
Här är föresten maten

Kanske inte ser så jätte gott ut, men det är ialllafall fläskfilé, champinjoner, lök, mango chutney, kalvfond ska det ju va då, och egentligen ska det va sån där laga lätt men jag hade en creme fraiche i istället för jag hade ändå en hemma och lite mjölk, vatten, salt och peppar typ, jätteenkelt och jätte gott =)

Föresten, i halv åtta hos mig är dom ju i vårt lilla Linköping den här veckan ju, kuuul =)
Dagens värd handlade i just det hemköp som jag handlade på, hehe, man måste ju kolla in allt å se till så man känner igen allt och japp det gjorde jag.
Nu ska jag slå mig ner i soffan igen och kolla på trollkarlens hemligheter.
Natti natti...

Kommentarer
Postat av: annica

Det såg rätt gott ut det där..bort med svampen bara=)

Kram

2009-02-10 @ 05:41:45
URL: http://annica123.blogg.se/
Postat av: Susanne

Godmorgon!!! Ser jätte gott ut. Läget med dig idag? Ska ha börjat jobba men inga barn ännu men snart ringer det. Ha det bra vi hörs. Kram mamma

2009-02-10 @ 07:14:04
URL: http://vejers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0