Världens godaste


Den här ligger och bara väntar på att ja ska skära/klippa den i bitar och vira in i papper. Gjorde ju som sagt Leilas chokladkolor från receptet med världens godaste smörkola, gjorde dom vanliga i julas så hoppas vverkligen att dom här är lika goda som dom, för dom va verkligen världens godaste.
Men dom va så jobbiga att få isär och dessutom blev det typ 120 kolor eller så, så förökte göra som tjockare nu så att det inte ska bli lika månganu när inte Anders är hemma och kan vira in dom, om jag inte ska vänta till han kommer hem ;)

Bakade ju banankaka med och här har ni den, först innan och sen efter när den är uppskuren.

Lovar att det här nog faktiskt är världens godaste banankaka, lika bra att jag är nsäll och ger receptet med.

1 ägg, 1½ dl socker - vispa
Mosa 2 bananer och blanda ner i blnad ägget och sockret tillsammans med 4 msk grädde och ½ dl smält smör.
Blanda 2½ dl mjöl, ½ tsk bikarbonat, 1tsk vaniljsocker och 1 tsk bakpulver.
Rör sen bara ner mjölblandningen med den andra och häll i en smord och bröad form och in i ugnen på 175 grader i ca 40 minuter.

Inte så svårt asså, och jag brukar alltid vipsa allt med elvispen så går det lättare och fortare, och inte blir dte smära för det heller. Är man bagare så måste man lära sig att göra allt fort och gärna va lite lat så =)
Höll föresten på att bli idiot på formen som jag först tänkte göra kakan i för att få dne lite finare men smöret och ströbrödet fasta ju fan inte i det där skräpet från ikea som jag fått nån gång. Funderar på att kasta den, om inte nån vill ha den förstås..?

Nee nu blir det tvn för resten av kvällen känns det som. Ha en bra kväll alla och sov så gott sen.
Kramkram

Kommentarer
Postat av: annica

Kola såg gott ut...=) Ne jag vet, jätte typiskt med byxorna..=(

Ha det så bra idag.

Kram

2009-02-06 @ 05:06:45
URL: http://annica123.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0