Grattis Älskling!

Hej på er! Äntligen fick jag lite tid efter, Anders är nämligen ute och springer just nu så då passade jag på att sätta mig här.
Tänkte att jag äntligen skulle visa vad vi fick förra lördagen av alla våra snälla gäster. Sen blev det ju även en stor rosa bok "Toys for girls" och en Fornarina skylt till mig från Anders. Som jag kommer ta kort på och visa snart. Och från mig till Anders idag blev det en fallskärmshopp. Tokig som han är så önskade han sig ju det i 25 års present men nu jäklar får det snart bli av istället ;)

Men om vi tar oss tillbaka till den 1:a augusti då istället.
Dagen innan hade det bakats och lagats mat heeela dagen i stort sett och inte slutade det där inte. Ne för på lördagden skulle ju all mat värmas och det skulle göras sallad och tårtor.
Tror jag ska sno några bilder från Annica som hon lagt ut på sin blogg på maten...


Till mat blev det då pajer, ost och skinkpajer och någon annan med bl.a. kyckling, bacon, purjolök, paprika och någon smaksatt créme fraiche. Efterrätten sen va lingonglass med varm kolasås. Tror inte det finns någon bra bild på varken glassen eller fikat men en på tårtan iallafall. Och självklart va ju hemgjort så lång tid som vi tillbringade i köket ;)


Tårtan som innehöll mosade hallon, vaniljkräm och chokladbotten. Utvändigt grädde, riven choklad och vinbär.
Så nu har vi väl fått med all mat iallafall. Dagen annars då, det pratades och alla verkade ha det så trevligt. Dessutom tyckte vi att det behövdes en liten promenad mellan allt ätande så blev en liten sväng runt ån och dessutom en frågetävling där. Och självklart också paketöppning. Och inte va det lite heller...




Kändes bäst att ta kort på allt, dock kom vi på efteråt att vi missat en fin liten grön vas som vi tydligen redan hade hunnit ställa in men allt annat är här. Och va är det för något då.
Jaa, en superfin lampa som vi önskat oss, foten, skärmen och sladden, allt är underbart på den. Kanske kommer mer bilder på den sen.
Sen är det en tekanna, en extern hårddisk, aromabrännare, kaffekvarn, marilyn monroe-kit, grytunderlägg, cituspress, gigantsik stekspade, body lotion, skålar, salladsbestik, restaurangbesök via en smartbox, ugnsform, rosa mcdonald's glas, matlådor, bok om udda jobb, isfiskar, något man lägger på värmeljus så att dom luktar gott, bricka, diskhandduk och sopranos dvd.
Tror att det är allt på bilden iallafall. Sen fick vi ju 2 jätte fina orkidéer också, ska ta kort på dom med så ni får se.
Pjuu, tror jag har fått med det mesta om den dagen nu. Bara ett par saker till att ta kort på men annars så.

Nu blir det att bara ta det lugnt ikväll tror jag, räkmackor ska det bli till mat också.
Hörs imorgon, ha det så bra och sov så gott! Kraaaaam

Kommentarer
Postat av: annica

Hum..stulit bilder från mig!! Får man göra så utan att fråga?? hehe...klart att du fick=)

Hoppas att ni har haft en bra dag=)

Kramis

2009-08-09 @ 21:45:23
URL: http://annica123.blogg.se/
Postat av: annica

Japp, jobbar ikväll, ledig tisdag och onsdag, jobbar kväll på torsdag och dag på fredag, sen är det slut.

Å stakars Anders som är igång och jobbar igen.

Du då? Hur jobbar du nu? En massa igen nu eller? Fast ni är ju snart ledig igen ju..fubbigt..=)

Kram

2009-08-10 @ 10:25:25
URL: http://annica123.blogg.se/
Postat av: annica

Förstår det..att det ska bli skönt att åka iväg=)

Ok, då jobbar du en hel del denna veckan då..Men som sagt, när man har ngt att se fram emot så där så är det ju helt ok=)

Kram

2009-08-10 @ 12:21:25
URL: http://annica123.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0