Nagelolja

När nån frågar mig nåt så hjälper jag så gärna till, och framför allt när det handlar om nåt så underbart som naglar...

Som alla kanske har förstått är jag väldigt noga med att vårda mina naglar, dock slits dom mycket i mitt jobb men nu börjar dom faktiskt växa ut :)
Det jag använder är ju Depends exklusiva nagelvårdserie som dom själva kallar det. Dom produkterna jag har är en nagelbandspeeling som man ska använda var 14:e dag, en olja som man helst ska ha varje dag, kalciumförstärkare som ska på varanan dag och en nagelbandskräm som ska på vaje dag den med.

Sköter man det som man ska så får man verkligen starka naglar men det är ju inte alltid man har tid eller ork till det men är det något man iallafall ska försöka använda så ofta man bara kan är det just oljan tycker jag, naglar verkligen nämligen älska just fett. Förr när jag arbetade i bageri passade jag alltid på att smöja in naglarna i fett när man hade använt det klart innan jag tvättade händerna och det stärkte dom också. Så har man inget annat hemma kan man ju alltid ta fram smörpaketet ;)

Men vilken nagelolja ska man annars använda då? Det spelar faktiskt inte så stor roll har jag märkt, först köpte jag alltid Depends dyra myrraolja som kostar 150 kr men deras billiga variant för runt 50 kr tror jag det är är precis lika bra. Finns även en som heter just nagelolja och en som heter myrraolja i den med, och vilken av dom man väljer spelar heller ingen roll...

Lyx


eller budget

Kommentarer
Postat av: annica

Jo det är ju roligt när naglarna är fina, mina är just nu helt perfekta, så hoppas att inget händer med dom att nån går av eller så..kommer f*n stortjuta då..=)

Kram

2009-04-22 @ 06:17:07
URL: http://annica123.blogg.se/
Postat av: Ingalill

Tack tack :D

2009-04-23 @ 12:23:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0